mikko97

Alla inlägg under oktober 2015

Av Mikaela Nieminen - 28 oktober 2015 21:08

Hej allihopa !
Ja som det står så har jag fått tandställningen nu ifall i över käken ska få efter jul i nedre käken med. Ja och det känns , det spänner gör ont kan knappt äta men det blir nog bättre om några dagar fick den i går ju så då är det ju klart att det känns . Sedan 27 November har jag en tid för en mindre operation Som innebär att visdomständerna ska tas ut.
Men detta är bara början på min behandling har ju även en stor operation framför mig Det är 1 och ett halvt år kvar men de är nervöst och mycket tankar kring det men de kommer förhoppningsvis bli ett bra resultat.

Ja och just nu sitter jag och äter soppa och kollar på tv. Men ni får ha en bra kväll allihopa kram / mikko. .

Av Mikaela Nieminen - 23 oktober 2015 11:41

Hej ja då har jag fått pluppar insatta imellan mina tänder längst bak i överkäken för att de ska bli ett mellan rum i mellan tänderna där , för att jag ska få metall ringar runt de tänder längst bak .
De ömmar lite och har gjort de i några dagar nu fick dem i tisdags men de har blivit bättre nu .
Och den 27 nästa vecka då får jag tandställningen . Ja och då har jag uppdaterat lite om detta nu då.
Ja och i dag har jag praktik börjar kl 17.00 -22.00 går ja i dag och då hoppas jag att de blir en lung kväll . Kram /mikko

Av Mikaela Nieminen - 18 oktober 2015 23:51

Hej allihopa ja nu är det fullt upp med praktiken har redan gjort min första vecka och det går bra och jag trivs bra och de är ju härligt :).
Och det jag tänkt att ta upp i detta inlägg är att jag får sån himla ångest i bland för mycket både för skolan och gamla saker som hänt i mitt liv , men jag jobbar med dem sakerna dagligen för att jag ska bli av med den ångest jag har i bland som får mig må dåligt . Men jag är en stark tjej det har jag fått höra många gånger , jag är jätte glad att jag har en sån bra familj och så underbara människor i min omgivning som stöttar mig och verkligen peppar mig ni ska veta att de betyder mycket för mig <3
Jag är så stolt över mig själv att jag har klarat mig över alla de hinder och att jag står här idag . Men det finns jobbiga stunder men de har alla ibland ... <333
Ja och lite uppdatering de med tandställningen den får jag snart inte långt kvar får den 27 okt .
Sedan i lördags var jag på ullared med Linda och det var verkligen mycket folk ,men jag fick köpt lite granna och det var kul .
Jaja nu måste jag sova ska upp tidigt imorgon bitti haha <3
Kram /mikko

Elmer min lilla vovve älskar dig <3

Av Mikaela Nieminen - 11 oktober 2015 22:30

Hej förlåt att jag inte bloggat på ett tag de ha varit mycket de senaste för mig så har inte haft den tiden. Ja då var jag 18 nu som sagt och det känns bra ! Och nu börjar praktiken de ska bli kul ska vara inom hemtjänsten och det är nytt för mig har bara varit på äldreboende innan så det ska bli kul och spännande eftersom att de är nytt för mig ..
Ja det jag har gjort de senaste är att jag har pluggat mycket /haft prov och varit med kompisar och haft de kul .. Och det som kommer hända fram över är att den 20 okt ska jag till odontologen och ska få pluppar insatta i mellan tänderna och sedan den 27 okt får jag tandställningen..
Ja nu sitter jag och kollar på Wallander och dricker kvälls te och bara tar de lungt ska sova snart.
Ni får ha en trevlig kväll kram /mikko<3

Ovido - Quiz & Flashcards